Hoe kan je off-line werken op een laptop?

Dus standaard wifi uit bij het opstarten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij mij staat deze standaard aan.
Als ik deze uitschakel dan staat deze bij een volgende start toch weer aan.

Toegevoegd na 17 uur:
Om niet in verwarrende details te vervallen deze toevoeging:

Het gaat om een nieuwe laptop die bij de installatie een "doorstart" (laat ik het zo maar noemen) heeft gemaakt met de gedachte dat de installatie opnieuw moet.
De internetverbinding moest eerst in orde worden gemaakt en op een manier dat zeker was dat via het eigen internet verbinding werd gemaakt. Om informatie te kunnen krijgen. Daarvoor is internet nodig. Maar soms wordt ik geblokkeerd en dan moet ik alles uit zetten en stroom er af en toch internet via de kabel opstarten om een juiste verbinding tot stand te kunnen brengen.
Juist is dan 100% zeker zijn dat het mijn verbinding is.
Zonder het modem ingeschakeld en met kabel verbonden wordt er iets via de openstaande wifi gedaan wat niet te volgen is. Dat is nu ook niet relevant.
Ik wil ook offline kunnen werken voor snelle tussendoortjes zonder de opstart via internet.
Ik wil dingen doen (en dat kan bij mij) waarbij ik zonder internet sneller kan werken.
Zo wil ik langere teksten uitwerken die ik dan opsla en later ga gebruiken etc.
Nu krijg ik het probleem dat ik via de wifi van de laptop in een situatie komt dat ik word geblokkeerd. Dus vandaar mijn vraag.
Hoe kan ik er voor zorgen dat wifi standaard UIT staat bij de opstart van de laptop?
:-)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Wanneer je op je wifisterkte aangevend icoontje klikt (bij mij rechtsonder in beeld) Kan je je wifi uitzetten door erop te klikken en het te laten vergeten. Hierdoor heb je geen verbinding meer omdat je niet bent ingelogd. Bij het opstarten van de pc heb je dus geen wifi maar kan je jezelf weer inloggen..